Opóźniony lot - wszystko o czym musisz pamiętać w takiej sytuacji.

Co roku miliony pasażerów podróżuje liniami lotniczymi, korzystając z bogatej oferty na loty w najdalsze i najbardziej egzotyczne miejsca na świecie. Podróże samolotem to też najbardziej komfortowa forma podróży biznesowych w czasach, gdy zacierają się granice dla firm, a możliwości handlowe są niemal nieograniczone. Linie lotnicze dokładają wszelkich starań, by podróże samolotem odbywały się w sposób wygodny i przede wszystkim punktualny, ale rzeczywistość dość często weryfikuje te dążenia i wielu pasażerów musi zmagać się z trudnościami, jakie przynosi opóźniony lot samolotem.

Jakie mamy prawa?

Jest to nieco zaskakujące, ale ogromna część pasażerów nie zdaje sobie sprawy z praw, jakie przysługują im w razie opóźnionego samolotu. Każdy przewoźnik musi zaopiekować się swoimi pasażerami w razie opóźnień lotu. Obowiązkiem linii lotniczych jest dostatecznie posiłków i napojów, zaproponowanie zmiany podróży oraz zapewnienie zakwaterowania w czasie dłuższego oczekiwania na wylot. Natomiast zgodnie z przepisami odszkodowanie za opóźniony samolot należy nam się od linii lotniczych wówczas, gdy opóźnienie lotu jest równe lub większe niż 3 godziny – liczy się czas otwarcia drzwi samolotu na lotnisku docelowym. Warunkiem jest, by opóźnienie to wynikało z wyłącznej winy przewoźnika. Każdy pasażer ubiegać się może wówczas o odszkodowanie za opóźniony lot, sięgające nawet 600 EUR.

Opóźniony lot - wszystko o czym musisz pamiętać w takiej sytuacji.

Kiedy nie możemy oczekiwać rekompensaty?

Istnieją jednak pewne sytuacje, gdy odszkodowanie za opóźniony samolot nam się nie należy. Jak tłumaczy nam ekspert DelayFix, opóźnienie lotu musi wynikać z czynników zależnych od przewoźnika. W sytuacji nagłego pogorszenia warunków pogodowych odwołany lub opóźniony lot nie będzie podstawą do ubiegania się o rekompensatę. Brakiem takich podstaw do wypłacenia odszkodowania są również problemy techniczne niezależne od przewoźnika, np. wpadnięcie ptaka do silnika samolotu.

Jak ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony lot?

Nasze roszczenia należy zgłosić przede wszystkim bezpośrednio do przewoźnika, który zawiódł nasze oczekiwania. Bardzo często istnieje możliwość złożenia takiego wniosku online. Nie jest to jednak takie proste, a samo złożenie wniosku nie równa się z uzyskaniem zadośćuczynienia. Linie lotnicze często odrzucają wnioski pasażerów, tłumacząc zaistniałe problemy czynnikami od nich niezależnymi. Z pomocą tej sytuacji przychodzi serwis DelayFix.com. który stworzył usługę opóźnienie lotu odszkodowanie. Jej celem jest ułatwienie wszystkim niezadowolonym pasażerom korzystającym z linii lotniczych ubieganie się o odszkodowanie za opóźniony samolot. Wyspecjalizowana kadra prawników obeznanych w dokładnych przepisach, jakie obowiązują linie lotnicze, zapewnia klientom bezproblemowe uzyskanie rekompensaty. Po stronie klienta działania ograniczone są do minimum i wiążą się z udzieleniem podstawowych informacji na temat lotu i uczestników podróży. Aby skorzystać z oferty DelayFix wystarczy wypełnić znajdujący się na stronie internetowej serwisu formularz zgłoszeniowy. Złożenie wniosku jest proste, całkowicie bezpłatne i nie wiąże się z podjęciem przez pasażera jakiegokolwiek ryzyka.